Bur.

Idag tänkte jag faktiskt åka iväg och införskaffa en stålbur som jag kan ha Siv i under utställningar och liknande. Jag har en Canvasbur här hemma men hon hatar den så hon ska faktiskt få slippa den. Scoody får ha den som sin egen för hon gillar den iaf. Tur det. Haha.
Jag tänkte köpa en bur som är ganska så rymlig för jag tycker inte om när hundarna ser helt intryckta ut och sen tänkte jag kolla om det finns så att man kan sätta fast vatten inne i buren så att hon har det hela tiden.
Jag måste även köpa mer valpfoder. Mina hundar äter Hills foder och jag måste säga att jag tycker att det är superbra. De äter med god aptit och avföringen är precis som den ska vara.

Dagens tips: Tänk på att inte ge era hundar foder med mycket vete eller liknande då de lättare utvecklar foderallergi om de får för mycket sådant. Det gäller även om det är mycket majsmjöl i fodret. Undvik alltså för mycket spannmål i hundarnas mat!

Igår fick hundarna lite rå äggvita. Scoody ville inte alls äta det medan Siv åt med god aptit. Det är nämligen bra för pälsen.

Nu ska vi iväg. Egentligen orkar jag inte eftersom jag är så himla förkyld men man måste ju ibland!

Helst vill man bädda ner sig igen.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Urk jag är också förkyld!

Nimis vill med träffa juuu! Vad ska hända med din vanliga blogg? :-o

2010-08-20 @ 11:41:30
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Fann du någon bur? :)

2010-08-20 @ 18:41:08
URL: http://eddiesmatte.blogspot.com
Postat av: Ingela

Jag trodde det var äggula som var bra för pälsen? :)

2010-08-20 @ 19:11:19
Postat av: Linnéa

Tänk bara på att rå äggvita innehåller ett anti b-vitamin ämne, avidin, som bryter ner viktiga b-vitaminer hunden behöver. Jag föreslår kokt ägg (ämnet oskadliggörs nämligen när det blir upphettat) och vill du inte att hon ska äta gulan kan du bara gräva ut den och kasta den. :)

2010-08-20 @ 22:10:14
URL: http://eddiesmatte.blogspot.com
Postat av: IA

SV: Ja superskönt att komma ut på längre promenader :)

2010-08-20 @ 23:41:34
URL: http://missia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0