Hej hopp!

Jag måste först och främst ändra en sak och det är att jag gav hundarna äggula och inte äggvita! Det är äggulan som är bra för pälsen. Jag är lite förvirrad ibland när jag skriver. Tänk bara på att inte ge hunden ägg för ofta och ni med stora hundar kan gärna ge dem hela ägg någon gång. Som godis då alltså. ;)

Jag tänkte klistra in en kommentar om ett tips som jag fick från Linnea och som säkert är klart användbart!
Här kommer det:
Du kan ju alltid introducera träapporten för Siv redan nu. Du sätter dig på golvet, träapporten i ena handen och supersmaskigt godis i andra. Släpp inte blicken från apporten och håll längst ut på "kulan". Så fort hon nosar eller "touchar" apporten får hon belöning, men hon får själv hämta den i din hand (du ska alltså inte föra din hand mot henne). Efter hon förstått det två gånger måste hon nosa på mitten av apporten för att få godis. Titta henne inte i ögonen och belöna med "bra" eller "duktig" precis när hon nuddar apporten, inte när hon står och tuggar i sig godiset. ;-)
Nästa gång vi ses, se till att ha en telefonkatalog i närheten så kan vi försöka oss på lite "bakdelsvändningar" som man har till nytta vid exempelvis fot och ingångarna vid inkallning. :)
Det är mina tips!


Ni som har fler tips kan antingen skriva dem i kommentarerna eller mejla mig på [email protected]

Jag var iaf och köpte buren idag och har testat att ha båda hundarna i den och det fungerade alldeles utmärkt. Himla skönt! Nu är det bara ett tält och en vagn som ska inhandlas. Jag tycker att det börjar bli dyrt att hålla på med hundar. ;)

Jag kommer även att ha en tävling längre fram. Vad är ni intresserade av att ha som pris?


Godnatt från mig, Siv, Scoody och Hugo.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Oh, nu känner man sig värsta populär ju, man tackar! Hm, ett bra pris. Det skulle kanske kunna vara nått smaskigt till hundarna (det är ju trots allt en hundblogg). Eller någon form av schampo, något hudvänligt med fräsch doft (inget i stil med det farligt parfymerande som innehåller gifter). Kanske ett helt vanligt schampo man kan använda någon gång i veckan om man nu råkar ha en lurvig liten hund som gillar skogspromenader och ÄLSKAR lera och illaluktande smuts. ;-)

2010-08-22 @ 06:48:43
URL: http://eddiesmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0