Hej och välkomna till min nya blogg.

Den här bloggen kommer bara att handla om mina hundar och vad är då mer lämpligt än en presentation av dessa underbara varelser. :)

Hugo
Hugo är en 16-årig Jack russellterrier. Han har gått flera kurser och fått toppbetyg på MH men det kan man faktiskt inte tro. Haha. Trots sin ålder är han ganska så pigg men han har givetvis sina ålderskrämpor. Vi köpte honom som valp i november 1994 och jag har 14 år. Jag och min syster tjatade så om att få köpa en av de söta små vovvarna i stallet och vi lyckades faktiskt övertala föräldrarna så det blev en lite JR-terrier. Kanske inte det mest ultimata sättet att köpa hund på men vi har haft mycket glädje av honom och vi har lärt oss så mycket!


Scoody
Scoody är en 4-årig blandrastik. Hon är en blandning av chihuahua och pekingese. Jag köpte henne förste juni 2009 och hon var då tre år. Hon kommer ursprungligen från Rumänien och jag är hennes fjärde hem och hos mig ska hon stanna. Det är en underbar liten tös och hon är extremt lätt att ha att göra med. Dock kan hon gärna vara lite egensinnig ibland men det är inget som är utmärkande för henne. Jag har gått en agilitykurs med henne och nu går vi en kantarellsökarkurs och den gör hon med bravur. Hon är så himla duktig och sök är nog hennes grej. Jag skulle gärna vilja prova att gå blodspår med henne.


Hillstars All Inclusive Aka Siv
Siv är det nyaste tillskottet till flocken. Hon blev 5 månader igår (18 augusti 2010) och hon är av rasen Lancashire heeler. Heelern är en liten boskapsvallare från England. Siv har extremt med energi och är otroligt rolig att jobba med. Hon är följsam och kontaktsökande. Vi går just nu valpkurs och det gör hon med bravur. Vi ska sen gå vidare till unghundskurs och agility. Jag vill gärna tävla med Siv och då vill jag tävla i utställning, lydnad och kanske agility. Vi får se vad hon tycker är roligast.


Jag hoppas att ni ska tycka att bloggen är rolig och att ni kan få lite tips och att jag kan få lite tips från er!

Kommentarer
Postat av: jeanette

Sötnosar :D

2010-08-19 @ 18:51:33
URL: http://jeanettez.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad kul med bara en hundblogg =)

2010-08-20 @ 08:10:08
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0