Hemma och myser i soffan.

Nu är jag hemma från festivalen och konserten med Lasse. I dörren mötte jag två överlyckliga hundar som jag genast tog ut på en kvällsrunda. De fick gå lösa och Siv fick syn på en kanin som sprang. Hon satte av efter den men hon lydde när jag kallade henne till mig. Det kändes super. Än så länge är det bara en gång jag inte har lyckats bryta henne och det var första gången hon satte efter en kanin. Hoppas att det håller i sig!

Jag var ju och kollade på hus idag men tyvärr var det huset inget för mig. Nu ska jag kolla på ett eller två andra på onsdag. Jaghar länge längtat ut på landet och nu med hundarna längtar jag ännu mer. Härligt att få en trädgård där de kan vara hur mycket de vill. Det första jag kollar på när jag kollar efter hus är hur de ligger, dvs det måste finnas bra vägar att promenera på och det måste finns ställen där jag kan släppa hundarna utan att behöva oroa mig över att det går en stor väg i närheten.
Jag kommer ju antagligen även att köpa hönor och ha i trädgården. Undrar var hundarna säger om det? Haha.

Nu äter Siv märgben i soffan...fresh!

Ha det bra!

/Nina och vovvarna.

Kommentarer
Postat av: Karoline

Tack, vad gulligt skrivet :) Hon gillar att hoppa men det blir lite missförstånd ibland.



Vilka fina hundar du har!!

2010-08-22 @ 23:24:28
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Anneli

Hoppas att du hittar ett fint hus. Javisst skulle det vara skönt att ha en trädgård där man kunde släppa ut hundarna. Jag tänker på hus ibland också.

2010-08-23 @ 10:14:41
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Karoline

Nej, jag är inte nog duktig till att hoppa min häst :)

Är lite rädd så det blir inte så roligt.



Har du ridit eller gör du det nu?

2010-08-23 @ 13:10:17
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: ja eller delar dem med min sambo :)

2010-08-23 @ 18:02:22
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0