Idag firar jag!

Jag och vad är det jag firar?
Jo idag så har jag och Göte hållt ihop i hela 12 år. Det är inte klokt egentligen vad lång tid. ;)
Men han är ju mitt lilla hjärtegryn så han får allt vara kvar.




Vad har vi då gjort genom åren, Göte och jag?

Jo vi har tävlat hoppning upp i 130-klasser på nationell nivå och vi har ridit ganska mycket fälttävlan. Vi har också hunnit med att placera oss i någon dressyrtävling.
Han har under dessa år rymt åtskilliga gånger, suttit fast i ett fårstaket utan att röra en min och gick inte ett steg förren jag fick loss honom.
Han har bockat av både mig och andra fler gånger än jag minns och han har ätit en köttbullsmacka med gladpack och allt på en tävling.
Han har ätit upp 20 kg Kraft sport när han rymde en natt och det märktes inte ens på honom.
Han har vägrat att bli lastad på en tävling så efter 4 timmar gav vi upp och min dåvarande hästskötare red hem honom istället.
Han tror fortfarande att han är hingst fast att han kastrerades när han var fem år, alltså för 13 år sedan.
Han hoppade av mig på en stor oxer så att jag fick ligga tre dagar på sjukhus med avsliten underläpp. Han hoppade så jag hade inte en chans att hålla mig kvar.
Han skrämde livet ur mig, Caroline och pappa när vi skulle löshoppa hono9m för första gången när han var 6 år och han anföll så att vi fick kasta oss ut ur ridhuset och av det lärde vi oss att han inte kan longeras eller tömköras. Den enda som har klarat av att tömköra honom är Flyinges Bo Jenå och det var en kamp kan jag säga.

Ja det var lite om underbara lilla Göte.



Kommentarer
Postat av: Jannike

Naw sötegöte

2010-12-03 @ 22:49:43
URL: http://jannikejd.blogg.se/
Postat av: Matilda

Grattis till er fallera!

2010-12-03 @ 23:10:41
URL: http://showjumer.blogg.se/
Postat av: Åsa

Grattis på dagen! Avsliten läpp lät dock sådär :s Men den är säkert värd alla fina minnen :)

2010-12-03 @ 23:56:09
URL: http://aicha.blogg.se/
Postat av: Mamma

Fine killen!! Positivt busig - när jag i Falsterbo fick slänga mig åt sidan för att han skulle ut från sin box och äta gräs som han fått syn på!! Jag - arg??

2010-12-04 @ 13:49:04
Postat av: Jessie

sötnötegöte.

2010-12-04 @ 21:35:06
URL: http://www.metrobloggen.se/ryttarliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0