Ett sammandrag....

Ja jag var ju i Stockholm i helgen och passade på att besöka globen och min syster som jobbade i en monter där.
Jag och mamma åkte upp i fredags och min syster mötte upp oss på hotellet. Vi gick ut och käkade på en mysig kvarterskrog och bara snackade lite.
På lördagen åkte vi alla tre till Gamla stan och gick runt på julmarknaden och bara myste. Därefter blev det ett besök på NK där jag tänkte köpa en Barbourjacka. Tyvärr blev det ingen jacka i lördags men jag får väl köpa den här hemma istället.
sen drog min syster till Globen medan jag och mamma strosade runt lite och fikade på ett mysigt litet kafee på Söder.
Vi var så trötta sen så det blev till att käka i hotellets restaurang. Helt ok mat och en god creme brylee till efterrätt. Det är min favorit. ;)

Söndagen spenderades i Globen. Vi kollade lit på hoppningarna på förmiddagen och sen kollade vi lite på mässan men jag måste säga att det var mycket mindre än vad jag trodde. Mässan var ju pytteliten.
Jag spenderade lite tid hos syrran i Min Hästmontern. Det var trevligt. =)
Sen kan jag ju inte hjälpa hur imponerad jag är av Lena Furberg. Hon satt där i montern och målade sina underbara bilder. Det var trevligt att träffa henne.
Hon har ju målat av mina djur på en tavla och den hänger förstås på hedersplatsen här hemma. ;)
Jag hade ju inte köpt Siv då så hon är tyvärr inte med på tavlan.


Jag och mamma drog tidigare till flyget eftersom vi inte ville gå på mässan i ytterligare 4 timmar och vi hade tur och kom med ett tidigare plan. Det snöade supermycket i huvudstaden så vi var lite rädda att vi inte skulle komma hem. Men vi kom iväg iaf. Tur det. Min syster flög hem idag och det var problem med flygen då också. Men det känns bra att vi alla är hemma nu.

Jag shoppade inte särskilt mycket på mässan.
Men jag köpte iaf ett hundhalsband till Siv. Svart med en massa strasstenar. Ganska så fint. Sen köpte jag ett vaniljgult dressyrschabrak från Schockemöhle. Jag har rätt många schabrak till hoppsadeln så det var hög tid att dressyrsadeln också fick ett nytt. Sen handlade jag en present till en av mina vänner. =)
Något mer blev det faktiskt inte. Fast när jag var i stan köpte jag en piké från Lyle & Scott så jag är nöjd. ;)

Jag hann även med att träffa en kompis från Stockholm. Hon var där med en av hästarna som skulle gå kändishoppningen. Det är alltid lika trevligt att ses.


Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Ett tips. :o)

En av mina arbetskamrater har köpt en Barbour jacka. Provade ut modell och storlek i en butik i stan. Beställden den sen på nätet från England, tror jag det var. Fick den för nästan halva priset!

Vill du så kan jag kolla upp lite närmare hur o var han beställde den. :o)

/Therese

2010-11-29 @ 21:06:20
URL: http://minblogg82.blogspot.com/
Postat av: Anonym

http://online.equipe.com/sv/class_sections/19114/results



Kolla bilderna på hästen som Suzanne Sjögren red. Visst är det Louise Nilssons gamla häst?! :O

2010-11-29 @ 21:37:30
URL: http://schmiderplaner.blogspot.com
Postat av: Ulle

Låter som en mysig helg! =)

2010-11-30 @ 15:50:45
URL: http://livetitun.blogg.se/
Postat av: Posh Pooches

Vilken underbart fin bild!

2010-12-01 @ 11:02:36
URL: http://poshpooches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0