Otäck händelse.

När jag var ute med vovvarna efter att jag kommit hem från jobbet så hände en otäck sak.

Jag och min kompis var nästan hemma med våra vovvar när Siv fick span på en kanin. Det är inget ovanligt för det får hon varje dag och hon brukar springa efter en liten bit och sen komma tillbaka. Dock inte denna gång. Hon jagade kaninen och gnällde högt vilket hon aldrig har gjort innan. Kaninen satte av iväg över parken och mot den lite större vägen en bit bort. Siv for efter och totalignorerade inkallningen.
Tror ni att jag fick panik när jag såg vart de sprang, hon och kaninen. Mot vägen i full fart och just när det var rusningstid = mycket bilar på vägen.
Jag trodde det var kört när Siv for runt ett hörn på huset och rakt mot vägen. Jag såg inte vad som hände eftersom hon försvann bakom huset men jag såg en stor buss närma sig. Jag var verkligen livrädd. Men som tur är så verkar det som hon tappade bort kaninen vid vägen so hon vände och kom åt mitt håll igen. Hon måste ha vänt max tre meter från gatan. Tror ni att jag var vansinnig? Och orolig?

Nu blir det koppel så länge kaninerna är i närheten.

Tur att det gick väl iaf.

Siv + kanin är ingen bra kombo.

Ta hand om er och era djur.




Kommentarer
Postat av: Eleonor

Usch vid såna tillfällen blir man totalförlamad i kroppen! Tur att de gick väl.



Nu har jag ätit lite för många bitar av chokladen o då blev de lite...mastigt...uh...faktiskt...

2010-11-09 @ 21:56:42
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Elin

Hua! andas ut Tur i oturen! :)

2010-11-09 @ 22:20:12
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Anneli

Fy vad otäckt! Vilken tur att allt gick bra. Det finns så otroligt mycket kaniner överallt. Man ser de nästan varje dag.

2010-11-09 @ 23:12:31
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: IA

Usch vad hemskt, tur att det gick bra! Exakt det hände min hund för ett par år sedan.. dock sprang han efter sitt spår enda ut på vägen och blev påkörd av en bil som kom i 90-100. Något av det värsta jag har varit med om.

2010-11-15 @ 09:14:27
URL: http://missia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0