Överpriser.

Jag och min syster ska antagligen köpa en häst till så jag sitter och slösurfar på olika annonssidor och slås av en tanke. Vilka överpriser vissa tror att de ska få för sina hästar! Visserligen har priserna skjutit i höjden men att tro att man ska få 200.000 kr för en häst som knappt tar sig igenom en 1metersklass är väl ändå att ta i?
Var får folk dessa fantasisummor från?
Inte nog med att folk tror att de ska få sina hästar sålda för summor som inte är i närheten av vad hästen egentligen är värd så finns de de som gärna berättar att de har betalt flera hundratusen för en häst som sägs vara startad i 130-klasser. Det är ju bara pinsamt. Jag menar, en häst som går 130-klasser kan man få bra mycket billigare än så.

Ja ibland undrar man...haha.


Kommentarer
Postat av: Jannike

Otroliga överpriser på de flesta hästarna så att man t.o.m tror att där är något fel på de med "normala" priser

2010-11-04 @ 23:03:05
URL: http://jannikejd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0