Detta med djur.

Ni som har djur, tänker ni ofta på vilket ansvar det är att ha dem? Jag ser det mest som ett stort privilegie i livet att få leva nära och tillsammans med några av världens andra arter.
Jag kan inte förstå de människor som absolut inte kan tänka sig att dela hem med ett djur. Jag förstår att alla inte vill ha ansvaret men att mena att djur är lägre stående mm det är så långt från min världsbild man bara kan komma. Varför skulle man inte kunna dela sitt liv med djur? Såklart är det viktigt att ha människor omkring sig och vänner är alltid viktigt.
Jag menar alltså inte att djuren ska ersätta vännerna om nu någon skulle tro det. ;)
Jaja, det var bara några tankar sådär.
Finns det något mysigare än att gosa in sig i sängen med sina hundar eller höra sin häst äta morötter efter ett bra ridpass?


Kommentarer
Postat av: Timmie

Finns inte i min värld att inte ha djur!! =0)

2010-10-29 @ 10:31:43
URL: http://melanozz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0