Hundhelg.

Ja i helgen har jag ju umgåtts mycket med mina hundar. Med andra människor också förstås, annars skulle det bara vara tragiskt. ;)

Igår åkte jag med mamma och pappa upp till sommarstugan i Höör och stängde ner den inför vinter. Hundarna var givetvis med och Siv blev riktigt kaxig när hon fick upp spår på vildsvin. Raggen stod rakt upp och svansen var riktigt spänd. Sen höll hon på att spåra i skogen hela förmiddagen.
Vi hade nämligen haft vildsvin som hade bökat upp en del av trädgården. Jättekul! inte alls nej. Men det drog iaf till sig Sivs hela uppmärksamhet. Tur att det inte fanns några svin där just då men de var nog i närheten.

Tur att vi inte mötte några sådana här.


Efter att vi hade varit på landet åkte jag ut till stallet och fixade med Göte. Hundarna var med och sprang som galna även där.
Göte var superfin och mycket pigg. Tänk att han snart ska bli 19 år alltså. Det kan man inte tro när man ser honom.



På kvällen kom Linnea och Eddie över och då Lekte Siv och Eddie hela kvällen! Inte konstigt att vi alla tre sov till strax efter 11 imorse. Men det var välbehövligt kan jag säga.

När vi hade vaknat drog jag med hundarna till en tävling och kollade på lite hästar och träffade lite folk. Men det regnade så himla mycket så det blev inte långvarit.

Min syster reste till Nepal idag för att gå på Mount Everest så jag träffade henne innan mamma och pappa körde henne och Emma till flygplatsen. Jag hoppas verkligen att de får en underbar resa och att det blir ett minne för livet!!

Sen stallet och hundarna var vilda som vanligt och eftersom de plöjde sig genom lera och allt fick de sig ett bad när de kom hem så nu doftar de typ rosor. Jag badade dem med människoschampo så de är så lena och fina. ;)

Vi kom dessutom precis hem från en liten tur tillsammans med Olga och hennes labbe May. Alltid kul!
Hon ska dessutom prova Göte och se om hon vill bli medryttare på honom. Hoppas.

Idag hann jag dessutom med att åka ner och kolla på mitt nya hus. Eller det är inte mitt ännu men det blir det om en vecka! Tala om att jag längtar.



Nu ska jag prata vidare med Matilda. =)

Ha en bra kväll!!

// Nina and the dogs.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilket kul inlägg! Älskar när du skriver sånt här! :D Göte är grann och svinet är en han!

2010-10-24 @ 20:43:16
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: IA

SV: Tack :)

2010-10-25 @ 08:19:56
URL: http://missia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0