Regn och rusk.

Jag kom hem för en liten stund sen och nu vräker det ner utanför fönstret. Det har regnat till och från under hela dagen. Jippy.
Jag och Sivanpivan ska ju på valpkurs ikväll så det hade varit trevligt om det hade varit uppehåll. Men men...kläder efter väder sägs det ju. ;)

Idag har jag introducerat apportpinnen för Siv genom att ge henne godis varje gång hon satte nosen på pinnen. Det lärde hon ju sig på två röda så imorgon blir det till att försöka få henne att hålla om pinnen utan att börja tugga. Utmaningar utmaningar.
Imorgon ska jag även träffa en mäklare om försäljning av min lägenhet. Det känns jätteskumt att jag inte ska bo här längre men jag längtar tills att jag får nycklarna till mitt lilla hus. Där tror jag att vi kommer att trivas. Siv kommer nog att vara ute i trädgården mesta delen av tiden. Hon älskar att vara ute medan Scoody föredrar soffan. =)

Nu blir det lite slappande innan kursen.

Sen måste jag ju säga att jag är fantastiskt glad över Sivs resultat på utställningen igår. Tvåa bland alla vallhundarna och bara slagen av en beardedcollie.
Nu till helgen ska vi till Hässleholm på lördag och Veberöd på söndag. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Karoline

Vad mysigt att du ska flytta till hus, jag vill ha många bilder sen :)



Filmen var riktigt bra, du bara måste se den.

Iof så är ju Leo en av mina favorit skådisar, han tplkar alla sina roller så bra :)

2010-09-21 @ 10:55:20
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0