Kolla på stall.

Idag ska jag iväg och kolla på ett nytt hem till Göte. Jag vill byta stall för att jag vill ha mina hästar ute i större hagar och jag vill kunna galoppträna på lite bättre vägar. Jag har ju vääääldigt svårt för det här med att hästarna kommer in kl 12 på vintern. Det är därför Göte har varit hos min dressyrtränare nu i snart två månader. Där får han gå ute hela dagen och han rids ut mycket.
Men det är även för att det här stallet ligger en bit närmre mitt hus. =)
Det låter jättebra men det vet man ju inte förren man har varit där och kollat så det ska bli spännande. =)

Jag kan verkligen inte förstå dessa människor som har sina hästar i små hagar och sen låter dem stå i stallet typ 20 timmar om dagen. Sen undrar ofta dessa hästägare varför deras hästar blir skadade. Ja gissa liksom?
Hästen är ett djur som är gjort för att röra på sig, inte för att stå inne.
Ofta kallar dessa hästägare sig också för tävlingsryttare men de är aldrig ute och tävlar och det finns inga resultat på deras hästar, ofta inte ens en licens.
De flesta som jag vet som rider iaf 120 och högre låter sina tävlingshästar gå ute en stor del av dygnet men dessa andra andra "tävlingsryttare" låter inte sina hästar gå i hagar större än en box för de kan ju skaaaada sig. Ofta skadar sig dessa hästar i boxen stället för att de står och håller på med dumheter för att de är så understimulerade.

Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Håller med om det där med utevistelsen, helt stört. Ut med djuren i riktiga hagar!

2011-01-15 @ 18:57:48
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0