Sorgligt på veterinärkliniken.

Jag var med hundarna hos veterinären idag för Scoody skulle bli lite fixad med. Det gick bra och hon är så duktig. Hon sa inte ett ljud när hon bars iväg av veterinären utan bara kollade på mig och verkade undra varför inte jag skulle följa med. Älskade lilla hund. Siv var med som lite miljöträning och jag passade på att väga henne när jag ändå var där och den "lilla" damen väger nu 9.75 kg. Hon är en riktig tungviktare. ;)

Men just som jag satt där och väntade på att Scoody skulle levereras ut till mig igen kom det in en tjej utan vovve och betalade. Tydligen väntade hennes lilla hund i bilen och jag började ana vad som skulle ske. Hon gick sen ut till sin bil och kom in med, vad jag tyckte att det såg ut som, en liten terrier som var helt inlindad i sin filt. Här grät matte och jag förstod att det var det mest fruktansvärda som skulle ske. Matte och den lilla hunden gick direkt in på ett rum och där fick den fina lilla hunden somna in.

Jag blir så ledsen när jag ser sådant och jag lider verkligen med matten som nu inte längre har sin lilla hund. Vovven satt så fint i sin filt och bars in av sin mamma. Fruktansvärt.

Jag påminns såklart också om att samma sak antagligen kommer att hända med mina älsklingar och Hugo är ju som sagt över 16 år gammal.

Vila i frid lilla vovven.

Ta hand om era djur och visa gur mycket ni tycker om dem medan de är här, för de är borta igen snabbare än vad vi kan tänka oss. =(

Älskade.








Kommentarer
Postat av: och vad vägde scoody?

Oj jag trodde att H redan hade lämnat oss.

2011-01-04 @ 16:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0