Snacka om att det var längesedan jag bloggade!

Ja och det har hänt en hel del sen sist jag var inne och skrev något här.

Det som har varit något av det absolut värsta i hela mitt liv är att älskade underbara Hugo har gått bort. Han somnade in den 4 maj av en ålder av nästan 17 år. Jag saknar honom så att det gör ont. Han var och är så otroligt älskad. Det känns som att en bit av mitt hjärta är borta och ibland är det svårt att andas när saknaden är som störst.
Älskade älskade vän, du betyder allt för mig. Jag hoppas att vi ses igen på andra sidan.


Hur kan man älska en liten hund så mycket att hjärtat nästan brister?

Tomheten och saknaden är ofantlig.




Det som också har hänt är att jag och min syster har köpt oss en häst. Vi köpte honom från Polen och han kom med båten i lördags och har alltså varit hos oss i nästan en vecka nu. Det verkar vara en trevlig och go häst som dock kan vara lite överspänd ibland. Han är 7 år men rätt unghästlik att rida. Det ska bli spännande att se vad vi kan göra av honom.

Karmel




Göte som ju blev så illa skadad vid en tävling kommer att flytta hem till min kompis Hanna nu i slutet på juni och agera sällskapshäst till hennes sto. Jag tror att det kommer att bli jättebra för honom och han kommer att få gå i gräshagar och bara ta det lugnt. Vi får hoppas att han klarar av det.

Ja det var en liten uppdatering om vad som har hänt och om ni vill så sänd gärna älskade Hugo en tanke när ni har läst det här. En saknad vän.





Kommentarer
Postat av: Sofie

Självklart sänder vi en tanke till Hugo och till dig. Måste kännas väldigt svårt att skiljas åt efter så många är tillsammans. Han måste ha varit en levnadsglad lite krabat :) Så en stor kram från oss och tänka vilka fantastiska minnen ni måste ha haft tillsammans under alla de här åren.



Väldigt fin häst ni har köpt tillsammans. Ska bli roligt att se vad ni hittar på tillsammans.

2011-05-14 @ 07:27:51
URL: http://maysan-astrid.blogspot.com
Postat av: Matilda

Sorgligt. :(

2011-05-14 @ 10:15:11
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Jessie

Ang Hugo.

Kanske liten till storleken men det var inte där storheten satt! Den sitter i hjärtat och det tror jag han hade ett väldigt stort. Tröstkramar.

2011-05-14 @ 18:38:33
URL: http://teamjessie.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Något säger mig att Mr Hugo just nu sprätter efter en kanin i väldig fart eller skäller ut någon. Han finns inte kvar på jorden men hans finns alltid i ditt hjärta. :)

Och söteponnyn var jättecharmig, jag tror detta kan bli en bra början på något nytt.

Kramar

2011-05-16 @ 09:46:58
URL: http://eddiesmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0