Utställningsdags.

I fredags åkte jag, Linnea, Siv, Scoody och lille Eddie upp till min sommarstuga för att övernatta där innan det var dags att tävla på den internationella utställningen i Hässleholm på lördagen. Väldigt mycket smidigare att åka 3 mil istället för 10. =)

Nåväl...tävlingen gick väl inte så bra, eller jo för Siv var superduktig, men domaren var inte så förtjust i henne och vi fick ett good. Siv har på alla sina tävlingar innan fått Excellent så man undrar ju. Ingen tik alls gick vidare utan hon skickade ut den ena efter den andra. Hon diskade tom en tik som har Cert. Ja man undrar ju.
Det är bara att ta nya tag och det var jag och Linnea rörande överrens om. Ungefär samma sak hände i hennes ring med norwichterriers. Domaren Francis-Little, som var en rund dam klädd i knallila kläder och som vi snabbt döpte om till Francis-little-not-so-little, skickade ut den ena championen efter den andra. Solsting månne?
Jag kommer iaf aldrig att ställa för domaren som dömde heelers igen iaf. Det är till att kasta pengarna i sjön.

Jag har iaf en utställning till den 6 juni och ev en annan innan. Hoppas på revanch då! =)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fick inte Scoody tävla :)

2011-05-25 @ 00:16:21
Postat av: Anneli

Ja, det finns verkligen underliga domare. Hoppas på bättre tur nästa gång.

2011-05-25 @ 15:45:05
URL: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0